نماینده مردم فریمان ، سرخس ، احمد آباد و رضویه گفت : 27 میلیارد تومان
برای راه اندازی مجدد پروژه محورجدید مشهد- سرخس اختصاص داده شد .
محور مشهد- سرخس که جاده وحشت لقب گرفته است متاسفانه طی سال های گذشته قربانیان بسیاری داشته است، باوجود این که 17 سال از آغاز احداث محور جدید مشهد- سرخس می گذرد به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات، پیشرفت چندانی نداشته است، با این حال سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی خبرداد: با رایزنی که با وزارت نفت انجام شد مبلغ 27 میلیارد تومان تصویب شد و اختصاص پیدا کرد و بعد از توقف 5 ساله پروژه محور مشهد - سرخس شاهد راه اندازی مجدد این محور حیاتی هستیم.
درهمین ارتباط رئیس اداره راه سرخس درباره محور جدید گفت: در احداث محور جدید تلاش می شود که با امکانات موجود بتوانیم نقاط حادثه خیز را به حداقل برسانیم و اگر جاده احداث شود بر اساس استاندارد های لازم خواهد بود و فعلا به خاطر تزریق اعتبارات نفت که 30 میلیارد تومان است پروژه فعال است. فرماندار سرخس در حاشیه بازدید از ساخت محور جدید مشهد- سرخس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه عملیات احداث جاده جدید 17 سال پیش آغاز شده و به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات، پیشرفت چندانی نداشته است. حسین سنجرانی در ادامه گفت: خوشبختانه کار احداث محور جدید مشهد- سرخس سرعت بیشتری به خود گرفته است و امیدواریم با تزریق 100 میلیارد تومان که مورد نیاز است این پروژه تا 2 سال آینده به اتمام برسد و شاهد بهره برداری کامل این پروژه استراتژیک و حیاتی باشیم. فرماندار سرخس اظهار امیدواری کرد که با تغییر منبع بودجه ای محور مشهد- سرخس از ملی به استانی و نگاه ویژه استاندار به این محور حیاتی، شاهد به ثمر رسیدن نتیجه زحماتی که تا الان کشیده شده باشیم.
27 میلیارد تومان برای راه اندازی مجدد محور جدید
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با رایزنی که با وزارت نفت انجام شد مبلغ 27 میلیارد تومان تصویب شد و اختصاص پیدا کرد و ما بعد از توقف 5 ساله پروژه محور مشهد - سرخس شاهد راه اندازی مجدد این محور حیاتی هستیم.
سید احسان قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: قطعا ما در جذب بودجه های مختلف برای محور مشهد- سرخس دریغ نمی کنیم و کار را ادامه خواهیم داد. نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به خبرنگاران سرخس گفت:شما هم این محور را به جد دنبال کنید و پاسخ این مطالبه مردمی و عمومی را از مسئولان راه استان بخواهید تا جواب بدهند و کار را ادامه دهند و در آخر هم امیدواریم از شعار تا عمل مسئولان محترم خیلی فاصله نباشد و تمام سعی و تلاش خود را برای به اتمام رساندن این محور حیاتی انجام دهند چرا که هم باقیات الصالحات است و هم این که امید به زندگی در بین مردم خطه مرزی سرخس بیشتر خواهد شد و همین مردم، دعا بدرقه راهشان خواهند کرد.
درددل های شهروندان سرخسی
یک شهروند فرهنگی سرخسی گفت: شهرستان سرخس با ظرفیت های عظیم اقتصادی و صنعتی، جایگاه ویژه ای در کشور دارد و سهم بسزایی در تولید ثروت ملی ایفا می کند و در توسعه کشور نقشی استراتژیک و حیاتی دارد ولی متاسفانه حق این خطه مرزی به خوبی ادا نشده است. مهدی علیمیرزایی می گوید: متاسفانه مدتی است تصادف و واژگونی در محور مشهد- سرخس به حداکثر خود رسیده و جان عده ای بی گناه هر روز در معرض خطر قرار دارد و مسئولان مربوطه باید نگاه ویژه ای به جاده خونین و مرگ داشته باشند تا تصادفات و مرگ و میر به حداقل برسد.
وی گفت: محور مشهد سرخس یک جاده ترانزیتی و بین المللی است و سالانه حدود 250 هزار کامیون ترانزیتی از این محور استراتژیک تردد می کند و باید نگاه ویژه ای به آن بشود و از شعار دادن به جد خودداری شود.
قابل توجه این که جاده «ترانزیتی» سرخس که امروز به عنوان جاده وحشت و مرگ شناخته می شود، سال ها به مرور پینه و وصله کاری و سپس روی همین جاده آسفالت سرد ریخته شد و سال ها بعد با اعتراض های مردمی آسفالت گرم شد و اکنون به این وضع ناهنجار رسیده است. دولت های مختلفی که آمدند فقط با تزریق بودجه قطره چکانی کمی پروژه را جلو بردند.
محورمشهد-سرخس جاده ای درجه 3 است
درهمین ارتباط یک کارشناس رسانه گفت: محور سرخس- مشهد که ده ها سال از عمر آن می گذرد جاده بین شهری درجه سه است که با توجه به میزان تردد خودرو ها هر از چند گاهی به جهت ترانزیتی شدن، مرمت، تعریض و آسفالت می شود.
وی افزود: اگر نگاهی به درآمد راه آهن، گمرک، سد دوستی و پالایشگاه گاز با نزدیک 100 حلقه چاه داشته باشیم هر یک از این درآمد ها یک کشور را اداره می کند تا چه رسد به تامین هزینه ساخت 180 کیلومتر جاده.
وی افزود: به نظر می رسد برای بهسازی این جاده که بیشتر به جاده کوره دهاتی شبیه است هیچ نوع توجهی نشده که الان مرگ بارترین جاده کشور شده و اصلا جان مردم برای مسئولان مهم نیست، چرا که بعضی مواقع هر روز تصادف رخ می دهد و ذره ای نگرانی بابت جان انسان ها در بین مسئولان مربوطه وجود ندارد.
این فعال رسانه ای در این زمینه اظهار کرد: متاسفانه کمتر خانواده ای در سرخس داریم که عزیزی را دراین محوراز دست نداده باشد چرا که در حق محور مشهد- سرخس جفا شده و باید زودتر از این ها محور جدید احداث می شد تا کشته ها و مصدومان به حداقل می رسید.
پیمان علیمیرزایی شهروند سرخسی نیز گفت:در تعجبم چرا در شهرستانی با این همه ظرفیت های اقتصادی و صنعتی، وضعیت جاده این گونه است و مرگ بارترین جاده کشور و استان را دارد.
معطلی بسیاری از زیرساخت های اقتصادی منطقه به خاطر این جاده
امام جمعه شهرستان سرخس نیز با اشاره به اسفناک بودن وضعیت محور مشهد- سرخس که بوی مرگ می دهد گفت: بسیاری از زیرساخت های اقتصادی و صنعتی منطقه و کشور به خاطر این جاده معطل مانده و متاسفانه این محور جان عده ای از افراد بی گناه را می گیرد.
حجت الاسلام علیرضا ارژنگ ادامه می دهد که ادامه کار ساخت این جاده به کار جهادی نیاز دارد و مسئولان توجه ویژه ای داشته باشند تا ان شاءا...، این قصه پر غصه پایان یابد.
انتهای پیام/
آیینه رسانه ها :
روزنامه خراسان رضوی | شماره :19504 | تاریخ 1396/1/17
روزنامه خراسان رضوی | شماره :19504 | تاریخ 1396/1/17