سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 دی 2 یکشنبه December 22, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1396/03/16 10:35

مناظرات تلویزیونی پربیننده ترین و جذاب ترین برنامه تبلیغاتی کاندیداها / موفقیت انتخاباتی رسانه ملی ۷۷ درصد

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گزارشی از نحوه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید احسان قاضی زاده هاشمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 خرداد) مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از کمیسیون بررسی تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما کم و کیف نحوه تبلیغات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

متن این گزارش به شرح زیر است:

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما مرکب از دو نماینده از هر یک از قوای سه گانه کشور، بر اساس اصل 675 قانون اساسی تشکیل می شود. افزون بر وظایف ذاتی این شورا، براساس بند 4 ماده 63 قانون انتخابات کشور یکی از اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، رئیس شورا یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به انتخاب شورا می باشد.

اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افتخار این را داشتم که به عنوان یکی از نمایندگان قوه مقننه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، عضو منتخب آن شورا در کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری باشم. در ادامه بنده توفیق این را داشتم که از اعتماد این کمیسیون برخوردار و به وظیفه سخنگویی آن ریاست کمیسیون تبلیغات مستقر در صداوسیما انتخاب شوم و این نخستین بار در ادوار انتخابات ریاست جمهوری بود که منتخب مجلس مورد اعتماد و اعضای کمیسیون تبلیغات قرار می گرفت. بر این مبنا در ایام انتخابات و از پیش از شروع تبلیغات و اعلام فردهای تایید صلاحیت شده اینجانب به مدت 27 روز و روزانه به مدت 12 تا 18 ساعت در رسانه ملی مستقر شدم و در کنار دیگر اعضای این کمیسیون وظایف قانونی مبتنی بر مواد 62 تا 68 قانون انتخابات را اجرا می نمودیم.

نکته حائز اهمیت فرا قوه ای بود کمیسیون تبلیغات با حضور 2 نماینده از دولت (وزیر کشور با نماینده تام الاختیار ایشان، و دبیر هیات اجرایی انتخابات، دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار ایشان، رئیس سازمان صداوسیما یا نماینده تام الاختیار ایشان، عضو شورای نظارت صداوسیما و یک نفر به نمایندگی از شورای محترم نگهبان به عنونا عضو ناظر تشکیل می شود.

این کمیسیون مسئولیت نظارت پیش از پخش و نظارت بر پخش زنده برنامه های 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری را برعهده داشت و کلیه برنامه ها براساس قانون و سیاست های ابلاغی و مصوبات کمیسیون اجازه تولید و پخش می یافت و سازمان صداوسیما صرفاً یک عضو از 5 عضو کمیسیون بوده و با دارا بودن یک حق رأی، مجری نهایی مصوبات کمیسیون بود.

برنامه های تحقق شده مبتنی بر قانون انتخابات برای هر نامزد در مدت 22 روز تبلیغات 573 دقیقه در سیما و 408 دقیقه در صدا طراحی شد و به طور متوسط هر یک از 6 نامزد با احتساب مناظرات بیش از 30 ساعت در صداوسیما حضور به هم رسانید که 3 مناظره تلویزیونی به عنوان پربیننده ترین، موثرترین و جذاب ترین آنها محسوب می شوند.

تنوع برنامه ها به گونه ای بود که کاندیداها تمام اندیشه ها، گفتمان ها و دیدگاه های خود را در رسانه ملی برای مردم ایران تبیین نمایند و از انجام تبلیغات پرهزینه دیگر بی نیاز باشند.

اهم راهبردهای تبلیغاتی کمیسیون بررسی تبلیغات در انتخابات به شرح ذیل است:

1- جلب مشارکت حداکثری مردم

2- رعایت اصل بی طرفی

3- آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه

4- فراهم کردن عدالت رسانه ای برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی در رسانه ملی

5- پوشش خبری و رسانه ای منطقی ون استدلالی به منظور ترغیب مردم در مشارکت

6- تبلیغ سلامت انتخابات و لزوم صیانت از آرای مردم به مثابه امانت الهی و حق الناس

7- ترغیب جریانات و احزاب فعال سیاسی، نامزدها و مردم به رعایت اخلاق انتخاباتی

8- خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های معاند

از جمله اقدامات دیگر کمیسیون ابلاغ سیاست ها و ضوابط تبلیغات انتخابات به روسای ستادهای 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود. همچنین تدوین ضوابط نحوه انعکاس اخبار رئیس جمهور و دولت مستقر و اعضای آن در بخش های مختلف خبری و برنامه های مشارکتی سازمان صداوسیما بود که علاوه بر اطلاع رسانی لازم، بدون پروپاگاندا و اقدامات تبلیغاتی غیرضرور، عدالت رسانه ای در بین نامزدهای انتخابات حفظ و ایجاد شود.

این کمیسیون در این مدت پیرامون 89 برنامه تولیدی نامزدها در صداوسیما صورتجلسه تنظیم نمود. با هر یک از 6 نامزد انتخابات ریست جمهوری به صورت مستقل 2 جلسه تشکیل داده و 3 جلسه با حضور مشترک 6 نامزد پیش از برگزاری مناظره ها برگزار نموده و در تمامی این جلسات ضوابط قانونی انتخابات علی الخصوص ماده 64 آن مبنی بر عدم نقض قوانین، نفی هتک حیثیت و حرمت سایر نامزدها و دیگر آثار واهی ایراد اتهامات واهی و در برگیرنده مطالب توهین آمیز به آنان توضیح حضور داده شده و ابلاغ گردید.

همچنین با نمایندگان تام الاختیار 6 نامزد 3 جلسه برگزار گردید و روند کلی تبلیغات انتخابات، ضوابط و دستورالعمل ها و روند برگزاری مناظرات انتخاباتی توضیح داده شد و ضوابط قانونی ابلاغ کتبی گردید.

اگر چه در ابتدای کار کمیسیون دو دیدگاه مبنی بر ضبطی و زنده بودن مناظره های انتخاباتی مطرح بود اما اعتماد به درخواست افکار عمومی به پخش زنده خواست 6 نامزد انتخابات و نیاز به گرم شدن فضای انتخابات و به پای صندوق کشانیدن مرددین شرکت در انتخابات، نیاز به اعتماد سازی رسانه ای داشت و این امر جز با زنده بودن مناظرات محقق نمی شد. بر این اساس پس از بحث های فراوان 3 مناظره به صورت زنده طراحی شد و همین اقدام کمیسیون منجر به موفقیت رسانه ملی در انتخابات براساس نظرسنجی ها به میزان 77 درصد و با اعتماد 55 درصدی به این رسانه گردید. این در حالی است که موفقیت صداوسیما در انتخابات سال 92 تنها 68 درصد بود.

بررسی و مطالعات صورت گرفته در مرکز پژوهش ها و سنجش افکار سازمان و پیمایش های مشابه 4 مرکز معتبر نظرسنجی در ایران از 87 طرح پیمایشی از تاریخ 14 آذر 95 لغایت 6 خرداد 96 (یک هفته پس از انتخابات) مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری شهر تهران، مراکز استان ها، شهرهای تابعه و روستاها، نشان می دهد میزان مشارکت مردم در انتخابات از 52.2 درصد در اولین نظرسنجی به 73.1 درصد در آخرین نظرسنجی افزایش یافته است.

رشد 10 درصدی مشارکت دوم در بعد از مناظره ها، همچنین کاهش مرددین شرکت در انتخابات از 30 درصد به 18.5 درصد در 10 روز مانده به انتخابات و روند افزایش اعتماد مردم به دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به انتخابات از طریق صداوسیما به میزان 77 درصد و اعتماد 55 درصد به آن در طول نظرسنجی ها نشان از توفیقات رسانه، اقدامات موثر کمیسیون در امر تبلیغات، اطلاع رسانی دقیق، متقن و اطمینان بخش منتج به اعتماد مردم می باشد.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی خود را از 24/11/95 لغایت 29/2/96 با مدیریت واحد تحت عنوان ستاد  انتخابات رسانه ملی، تشکیل شده از 6 معاونت آن سازمان با چهار رویکرد در دوره "تبیینی"، "تبلیغی"، "تهییجی" و "فراخوان" آغاز نمود. از مجموع 16 هزار ساعت برنامه، 1046 ساعت برنامه در 17 شبکه سیما، 1059 ساعت برنامه در 14 شبکه صدا، 6917 ساعت برنامه در 33 شبکه استانی، 576 ساعت برنامه در 30 شبکه برون مرزی و 6614 ساعت برنامه خبری – تحلیل در معاونت سیاسی در بخش‌های مختلف خبری ملی و استانی پخش شد.

این برنامه ها در بیش از 100 استدیوی رادیویی – تلویزیونی و با خدمت گرفتن 20 واحد SNG و به کارگیری 50 واحد سیار رادیویی – تلویزیونی و مشارکت بیش از 12 هزار نفر از نیروی انسانی سازمان صدا و سیما تولید و پخش شده است.

حجم گسترده و قابل ستایش  اقداماتی که امید می رود، از بودجه چند صد میلیاردی انتخابات که در اختیار وزارت کشور است، سهم قابل قبولی به سازمان صدا و سیما بابت مشارکت صادقانه و تلاش هنرمندانه تعلق گیرد.

در مورد شکایات در طول انتخابات، 14 شکایت از نامزدها نسبت به مواضع یکدیگر به کمیسیون واصل شد. در مورد تفاوت زمانی ولو به میزان چند ثانیه در مناظره دوم این موضوع جبران شد و در مورد مطالب محتوایی با عنایت به داشتن زمان کافی در برنامه‌های تبلیغاتی از نامزدهای محترم خواسته شد در زمان خود پاسخ اتهامات ایراد شده را بدهند و بر این اساس 2 دقیقه اضافی در مناظره سوم برای همه نامزدها در نظر گرفته شد.

در مورد شکایت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها، 43 شکایت از مواضع نامزدها انتخابات به کمیسیون تبلیغات واصل شد. با عنایت به آنکه اگر همه شکایت‌ها وارد دانسته شده و زمان پاسخگویی به همه آنها داده شد ضمن ایجاد یک دور تسلسل نافرجام بین شاکیان و نامزدها، سیر اصلی انتخابات و تبلیغات در مسیر دیگری قرار می‌گرفت و منجر به کشانیدن سایر موضوعات به موضوع انتخابات می‌شد و نتیجه کل این فرایند کاهش مشارکت انتخابات بود. زمانی برای پاسخگویی برای هیچ یک از شاکیان در نظر گرفته نشد. البته کمیسیون در آسیب‌شناسی تبلیغات انتخابات، این موضوع را به عنوان آسیب جدی در انتخابات‌های آتی ریاست جمهوری می‌داند که عدم رعایت اخلاق و حریم اشخاص و نهادها در روند انتخابات‌های آتی می‌بایست در لایحه جامع به عنوان قانون انتخابات با ابزارهای بازدارنده محدود شود در غیر این صورت نامزدهای دوره‌های آتی انتخابات مواضع‌شان پیرامون اشخاص و نهادهایی خواهد بود که سوم شخص غایب هستند و در مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی حضور ندارند.

از دیگر نکاتی که در اصلاح قانون انتخابات نیاز به آسیب شناسی دارد تضاد و تمارض مواد 62 و 68 قانون انتخابات است که در ماده 62 تضمین برخورداری یکسان نامزدهای انتخابات از امکانات دولتی را بیان نموده است و در ماده 68 هرگونه استفاده از امکانات دولتی را در امر تبلیغات ممنوع نموده است. این امر علی‌الخصوص در مورد مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تعریف عنوان دولتی تبدیل به موضوعی با تفسیر متفاوت گردید. ضروری است در لایحه جدید تعریف امکانات دولتی، استفاده از امکانات دولتی، نحوه استفاده، نحوه نظارت و نحوه برخورد با تخلفات تبلیغاتی به صورت شفاف و متقن پیش‌بینی و بیان شد.

از موضوعات دیگر قابل آسیب شناسی، ممنوعیت تبلیغات توسط رسانه‌های رسمی (صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها) از 24 ساعت قبل از شروع انتخابات است.

این در حالی است که رسانه‌های دیگر ممنوعیتی برای تبلیغات ندارند. به عنوان نمونه فضای مجازی به عنوان یک رسانه فعال و نوین با در اختیار گرفتن 27.3% مرجعیت رسانه‌ای در 48 ساعت آخر، یعنی روز قبل از انتخابات و روز انتخابات میدان دار اصل فضای رقابت و تبلیغات انتخاباتی بود. از جمله پایش دقیق صورت گرفته در فضای مجازی توسط سامانه هوشمند جمع آوری اخبار کانال‌های فارسی، 159892 کانال فعال در انتخابات به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه 28 و 29 اردیبهشت ماه به ترتیب 292.500 و 239.600 مطلب در قالب‌های متنوع تولید کردند، که این مطالب بارها و بارها بازنشر داده شد. این مطالب غالباً له و یا علیه دو نامزد اصلی انتخابات بود که میزان، درصد و نحوه بازنشر آن مورد تحلیل قرار گرفته است.

در لایحه جامع انتخابات لازم است، نسبت فضای مجازی با انتخابات، تعریف نقش و حضور آن، نظارت بر آن به صورت دقیق و شفاف بیان شود. این در حالی است که رسانه‌های رسمی و دولتی در بستر فضای بازی تنها قانونا در موعد مقرر حق فعالیت در فضای مجازی داشتند و عملا 48 ساعت پایانی فاقد هر نوع قانون و اعمال مدیریت بود. به عنون نمونه معاونت فضای مجازی صدا و سیما 3738 دقیقه از گلچین برنامه‌های تولیدی و  813 قطعه ویدیویی کوتاه را در شبکه‌های اجتماعی، تلگرام، پیام رسان سروش، اینستاگرام، آپارات و توئیتر بازنشر داد و 15 میلیون بازدید از مخاطبین را ثبت کرد که تمامی این اقدامات تنها در موعد قانونی صورت گرفت.

در پایان لازم می دانم از زحمات و تلاش‌های فراوان آقایان حجت الاسلام منتظری، دکتر رحمانی فضلی، دکتر علی عسگری، آخوندی، میرباقری، رحیمی، ساسانی، پورمطلق، سیدشمس که در طول این مدت در خدمت یکایک این بزرگواران بودم، صمیمانه سپاسگزاری نمایم و از مدیران رسانه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فعالان مجازی.

به گزارش خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی در پایان این گزارش از تلاش های کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و گفت: در این خصوص برخی نمایندگان پیشنهادهایی را مطرح کردند که نیاز است کمیسیون امور داخلی در بررسی قانون این موارد را مورد توجه قرار دهند./

پایان پیام

آیینه رسانه ها :

کم و کیف نحوه تبلیغات ریاست جمهوری تشریح شد / خبرگزاری خانه ملت

شبکه خبری ایرانا / هر نامزد ریاست جمهوری ۳۰ ساعت در صدا و سیما تبلیغات داشته است

هر نامزد ریاست جمهوری ۳۰ ساعت در صدا و سیما تبلیغات داشته است / خبرگزاری مهرورزی

تدبیر و امید / 30 ساعت برای هر نامزد در صدا و سیما

خبرگزاری آریا / گزارش رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از نحوه تبلیغات

بی باک نیوز / هر نامزد ریاست جمهوری ۳۰ ساعت در صدا و سیما تبلیغات داشته است

آنا / گزارش قاضی‌زاده درباره کم و کیف تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مجلس

وصول ۴۳شکایات از مواضع نامزدها/تولید ۱۶هزار ساعت برنامه انتخاباتی / خبرگزاری مهر

خبرگزاری صدا و سیما / مناظرات تلویزیونی پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین برنامه تبلیغاتی کاندیدا‌ها

هر نامزد ریاست جمهوری ۳۰ ساعت در صدا و سیما تبلیغات داشته است / پایگاه خبری تحلیلی نماینده

میزان / تولید 540 هزار مطلب در 160 هزار کانال ظرف 2 روز/ تولید 16 هزار ساعت برنامه توسط 12 هزار نیروی انسانی

فردا نیوز / وصول ۴۳شکایات از مواضع نامزدها

مجلس شورای اسلامی / مناظرات تلویزیونی پربیننده ترین و جذاب ترین برنامه تبلیغاتی کاندیداها

حزب الله / وصول ۴۳شکایات از مواضع نامزدها

جی نیوز / گزارش قاضی‌زاده درباره کم و کیف تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مجلس

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni