یک عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما سانسور لوگوی تیم رم در تلویزیون را کج سلیقگی دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان معاونت سیمای صداوسیما چنین اعمال نظرهای سلیقهای را در آینده تکرار نکنند.
سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در واکنش به اتفاقات پیش آمده در جریان پخش مستقیم باشگاه رم و بارسلونا در شبکه سوم سیما و به دنبال آن سانسور لوگوی باشگاه رم گفت: برخی سانسورها در لوگوها اعمال شد که به نظرم در آن سانسورها نگاه توام با کج سلیقگی همراه بود. امیدوارم مسئولان سیمای صداوسیما چنین تفاوتها و اعمال نظرهای سلیقهای را در آینده تکرار نکنند و کار براساس قاعده و فرمول درستی باشد.
وی درباره اقدامات هیئت نظارت بر صداوسیما در جریان اعتراضات اخیر در خوزستان درباره محتوای برنامه کلاه قرمزی در ایام نوروز گفت: در آن زمان بنده در سفر زیارتی کربلا بودم ولی پیگیری هایی با مسئولان صداوسیما به دلیل اتفاقات خوزستان ناشی از برنامه کلاه قرمزی داشتم که به دنبال آن تغییر و تحولاتی رخ داد. البته مسئولان استانی نیز پیگیری هایی را انجام دادند.
قاضی زاده ادامه داد: مسئولان صداوسیما قول دادند که در برنامههای آتیشان فضا را تلطیف کنند.
این عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای ورود این هیئت به سانسورهای اعمال شده در برخی برنامههای تلویزیونی در ایام نوروز همچون سریال پایتخت گفت: صداوسیما کنداکتور برنامهها و موضوعات سریالها را به هیئت نظارت قبل از تعطیلات ارائه کرد اما لازم است که بدانید که نظارت ما پس از پخش برنامه است. قبل از این در جلسه هیئت نظارت درباره برنامههای اصلی بحث شد اما با توجه به کارکرد این هیئت قرار است امروز (دوشنبه) در اولین جلسه در سال جدید از ساعت ۲ تا ۴ به بررسی برنامههای نوروزی بپردازیم.
قاضی زاده در عین حال حجم برنامههای نوروزی امسال را شاد و متنوع خواند و اظهار کرد: حجم مخاطبان امسال در بخشی از کارها همچون سریال پایتخت زیاد بود. مستندهای قوی و برنامههای شادی پخش شد که جای تشکر دارد. به هر حال در هر کاری نقاط قوت و ضعفی است. باید نقاط ضعف اصلاح و نقاط قوت مورد حمایت قرار گیرد تا ضعفها از بین رفته و کارها قویتر شود.
به گزارش ایسنا، بخشی از برنامه کلاه قرمزی مربوط به نشان دادن عروسکهایی با پوشش قومیتهای مختلف در کشور بود که عروسکی با پوشش مردم عرب ایران در آن جایی نداشت. این موضوع باعث اعتراضاتی در میان بخشی از مردم خوزستان شد که در برنامههای بعدی کلاه قرمزی این موضوع اصلاح شد.
همچنین هفته گذشته در جریان پخش مستقیم بازی رم و بارسلونا در شبکه سه قسمتی از لوگوی باشگاه رم سانسور شد که باعث بازتاب گسترده جهانی شد.
انتهای پیام/
آیینه رسانه ها :
ایسنا / سانسور لوگوها با کج سلیقگی بود / تغییر در برنامه کلاه قرمزی با پیگیری هیئت نظارت بود
اقتصاد نیوز / سانسور لوگو باشگاه رم کج سلیقگی بود
برترینها / سانسور لوگوها با کج سلیقگی بود
سانسور لوگوی باشگاه رم کج سلیقگی بود / تابناک