سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 آبان 25 جمعه November 15, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1397/05/10 09:29

مشارکت‌های حاشیه‌ ساز و خطرناک در تلویزیون

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما می‌‌گوید برخی از برنامه‌سازان خودشان به صورت جنبی درآمدهایی را که حتی شاید هزینه‌هایش در حساب‌های سازمان هم نیاید کسب می‌کنند و همین نقطه خطرناکی برای صدا‌وسیماست.

 

 

نژلا پیکانیان: احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما است. با توجه به عضویت او در این شورا سراغ او رفتیم تا درباره جزئیات مبهمی که در بحث قراردادهای سازمان صدا و سیما با اسپانسرها و اساسا ساز و کار همکاری حامیان مالی و برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان وجود دارد، گفت‌و‌‌گو کنیم.

احسان قاضی‌زاده هاشمی درباره ساز و کار همکاری اسپانسرها با تلویزیون گفت: «ما یک عددی را در بودجه سالیانه سازمان صدا و سیما می‌گذاریم، در واقع دولت این بودجه را پیشنهاد می‌دهد، به عنوان نمونه می‌گوید شما باید برای سال جاری بین حدود 1700 تا 1800 میلیارد تومان برآورد از طریق آگهی و تبلیغات در بیاوری. این مسئله‌ای است که در بودجه رسمی هم قید شده و سازمان هم طبق آن باید این عدد را تامین کند. این عدد، هم شامل آگهی‌های بین برنامه‌ای و هم تبلیغات میان برنامه‌ای می‌شود.»

او افزود: «بحث دیگر، بحث مشارکت‌هاست، این مشارکت‌ها از حدود یک سال یا یک سال و نیم پیش در بخش بازرگانی سازمان و حوزه معاونت اداری متمرکز شده است که در یک حسابی جمع می‌شود. بخشی از این، مربوط به اسپانسرها یا افرادی است که به صورت موضوعی به برنامه‌ای ورود پیدا می‌کنند؛ مثلا مهمانی دعوت می‌کنند یا تبلیغات جانبی انجام می‌دهند و از این قبیل برنامه ریزی‌ها.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا شفافیتی که باید در زمینه‌های مختلف از جمله قراردادهای اسپانسرها و بحث دریافت‌ها و پرداخت‌ها در سازمان صدا و سیما وجود داشته باشد، وجود ندارد، گفت: «این موارد باید متمرکز باشد، دارای انضباط مالی و شفاف و روشن باشد. اصولا یک گزارش‌گیری مالی متقنی باید وجود داشته باشد که هر تهیه‌کننده‌ای دنبال یک عامل بازرگانی برای برنامه‌اش نگردد یا هر برنامه‌سازی یا هر شبکه‌ای برای خودش یک‌سری نرخ گذاری‌ها نکند.»

متاسفانه برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از درآمدها حتی برای سازمان هم به صورت رسمی شفاف نیست

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: «باید یک اصول، چارچوب و ضابطه کاملا مدون و قانونی داشته باشد. چیزی که در قانون وجود دارد این است که سازمان می‌تواند تا فلان سقف آگهی جذب کند و درآمد بازرگانی داشته باشد. حالا این‌که درآمدهای بیش از این در کجا روشن و شفاف می‌شود و البته نحوه هزینه کرد را باید از سازمان خواست. ما همیشه این مطالبه را داشتیم که چنین مواردی را شفاف، حداقل به شورای نظارت اعلام کنند.»

این عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که چرا هیچ وقت این آمار شفاف در اختیار شورای نظارت قرار نگرفته است، توضیح داد: «ما تا به حال با این دقت و جزئیات آماری را نخواسته بودیم اما حالا با توجه به موضوعات مختلف به وجود آمده، پیگیری ویژه‌ای را داشتیم تا به ما یک گزارش دقیق بدهند. اما ما برخی گزارش‌های دیگر هم داریم که متاسفانه نشان می‌دهد برخی از درآمدها حتی برای سازمان هم به صورت رسمی شفاف نیست.»

قاضی زاده همچنین بیان کرد: «برخی از درآمدها را برنامه‌سازان خودشان به صورت جنبی که حتی شاید هزینه‌هایش در حساب‌های سازمان هم نیاید، کسب می‌کنند. این مسئله ما برای ما یک نقطه خطر ویژه است، چون در این صورت هر برنامه‌ای به سمت و  سویی خاص و حاشیه کشیده می‌شود و این مسئله به طور کلی نیاز به انضباط مالی در سازمان صدا و سیما دارد.»

با توجه به این مباحث این‌طور به نظر می‌رسد که قاعده خاص و مشخصی در زمینه قراردادها وجود ندارد تا اساسا برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان از آن پیروی کنند و در نتیجه نیز صدا و سیما نیز نمی‌تواند شفاف باشد، قاضی‌زاده در توضیح این مطلب نیز تصریح کرد: «برخی آمارها مربوط به بخش غیر رسمی است، برخی از مشارکت درون برنامه‌ای هم با قراردادهای رسمی و برخی نیز غیر رسمی است، بخش رسمی آن نظارت‌پذیر است و شما می‌توانید تمام قراردادهای جذب‌های مالی، مشارکت‌های بین برنامه‌ای و ... را مشاهده کنید چون همه و همه با یک قراردادی به امضا می‌رسند. اما آن بخش غیر رسمی که شاید حتی گاهی از یک قرارداد مکتوب هم پیروی نکند، خیلی حاشیه‌ساز و خطرناک است.»

او همچنن در ادامه یادآور شد: «نکته دیگری که وجود دارد، نرخ گذاری‌ها بر روی برند برنامه است، در واقع نرخ گذاری‌ها بنا به نوع برنامه و برند آن، زمان پخش برنامه، این‌که از کدام شبکه پخش می‌شود و مدت زمان پخش آن با هم متفاوت است و در واقع آیتم‌های مختلفی دارد که شما نمی‌توانید یک نرخ گذاری دقیق هم داشته باشید. اما همه این‌ها در واقع باید با یک جزئیاتی صورت بگیرند، البته این موارد در حال حاضر برای آگهی‌های بازرگانی وجود دارد اما برای بحث مشارکت برنامه‌ها و اصولا رتبه‌بندی برنامه‌ها که از چه نوع درجه بندی برخوردارند و میزان مخاطب آنها چه تفاوت‌هایی دارند، قطعا باید سامان‌دهی مناسبی شود.»

طبیعی است مخاطبان تلویزیون این حق را دارند که از جزئیات اتفاق‌هایی که در برنامه‌سازی تلویزیون می‌افتد آگاه باشند و دور از ذهن نیست که از اعضای شورای نظارت این انتظار را داشته باشند بر نحوه عملکرد تلویزیون و سازمان صدا و سیما نظارت دقیق تری داشته باشند. قاضی‌زاده دراین‌باره نیز بیان کرد: «قطعا همین‌طور است و شورا هم با سازمان مکاتبه کرده و گزارش‌های کامل و جامعی را در این‌باره از سازمان صدا و سیما خواستار شده است.»

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

خبر آنلاین / مشارکت‌های حاشیه‌ساز و خطرناک در تلویزیون



نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni