عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارگروه مد و لباس با صدا و سیما و یا هنرمندان و حتی جامعه نخبگان رابطهای برقرار کند و طراحیهای جدید در غالب پوشش هنرمندان رادیو و تلویزیون قرار گیرد و یا در حوزههای مختلف هنری تبلیغ شود تا این تبلیغات بتواند اثر خود را در بازار بگذارد تا شاهد الگوبرداریهای غلط و خارجی نباشیم.
سید احسان قاضیزادههاشمی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه حوزه مد و لباس بستری ایجاد کرده که در زمینه تولید پوشاک داخلی و استقلال آن گام برداریم گفت: توجه به نحوه تنوع در عرصه تولید پوشاک، متناسب ذائقه بازار، مخاطبان و همچنین مبتنی بر مبانی و پایههای فرهنگ کشور، همیشه باید در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و کارگروه مد و لباس قرار گیرد. در اختتامیه جشنواره مد و لباس که در چابهار بود، وضعیت طراحان را بسیار خوب در کشور ارزیابی کردم. این ظرفیتها باید در کنار ظرفیتهای تولیدی قرار گیرد البته تا حدودی نیز قرار گرفته و اتفاقات خوبی نیز افتاده اما متناسب با حجم نیازها نیست.
نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برروی پیشنهادات جدید مبتنی بر بازار بیشتر کار شود یعنی بتواند نیاز بازار را تامین کند. اگر نیاز بازار مبتنی براین طراحیها نباشد، مخاطب و مصرفکننده نیاز خود را از ورودیهای دیگری تامین میکند و این حجم ذائقهها در جای دیگری شکل خواهد گرفت.
کارگروه مد و لباس با هنرمندان در جهت تبلیغ پوشش داخلی همکاری کند
وی با تاکید بر اینکه باید کار فرهنگی تبلیغی خوبی در این حوزه صورت گیرد، تصریح کرد: بنده پیشنهاد دادم تا کارگروه مد و لباس با صدا و سیما و یا هنرمندان و حتی جامعه نخبگان رابطهای برقرار کند و طراحیهای جدید در غالب پوشش هنرمندان رادیو و تلویزیون قرار گیرد و یا در حوزههای مختلف هنری تبلیغ شود تا این تبلیغات بتواند اثر خود را در بازار بگذارد تا شاهد الگوبرداریهای غلط و خارجی نباشیم.
باید بتوانیم خودمان با قوت و قدرت، فرهنگ پوشش خود را معرفی کنیم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه فعالیتهای فرهنگی باید صورت گیرد تا لباس ایرانی به دنیا معرفی شود گفت: فعالیتهای فرهنگی شامل مجموعهای از رسانهها، صدا و سیما، حوزه مطبوعاتی، نشر، الگوها و چهرهها است که باید دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم خودمان با قوت و قدرت، فرهنگ پوشش خود را معرفی کنیم. چنانچه این هم آوایی وجود نداشته باشد، نه تنها این کار بلکه هر کار فرهنگی دیگری نمیتواند خوب شکل بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق رشد فرهنگی عمومی این است که پوشش ایرانی بتواند در عمل نیز خود را نشان دهد.
انتهای پیام/
آیینه رسانه ها :
کارگروه مد و لباس در جهت ترویج پوشاک داخلی با جامعه هنری همکاری کند / خبرگزاری خانه ملت